Portfolio

Chilimobil, TV-strategi som varumärkeslansering

Chilimobil, TV-strategi som varumärkeslansering

2020 lanserades Chili mobil som en helt ny mobiloperatör på marknaden, och de hade stora planer. Efter flertalet undersökningar och många års erfarenhet i branschen enades de tre grundarna i slutsatsen om att något saknades på den svenska marknaden; en operatör som erbjuder ett prisvärt abonnemang där man inte behöver oroa sig för att surfen tar slut, där man slopat långa bindningstider samt slipper svårtolkade fakturor.

Detta budskap skulle kommuniceras och de valde Captivate som sin mediebyrå. Captivate gjorde en fullskalig mediestrategi innehållande både planering och förhandlingar med media för att förbereda en lansering som stämde överens med Chili mobils ambitiösa mål, trots en tight budget och hög konkurrens.

Lösningen stavades TV-strategi och tack vare Captivates gedigna erfarenhet av mediebranschen uppnådde kampanjen både de ambitiösa målen, en varumärkesmedvetenhet på över 20% samt kontinuerlig trafik och försäljning!

Date:
Category:
i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.