Naturkompaniet nomineras till Guldörat – Årets Ljudkampanj!
Naturkompaniet är nominerade som en av sex i kategorin Årets Ljudkampanj inför Guldörat 2023 för kampanjen
”Gör sommaren till ett äventyr”. Kategorin belönar en kund som under året skapat en ljudkampanj för radio och/eller podd med fokus på kvalité, resultat, effekt, innovation och känsla.
Nomineringen lyder:
”Naturkompaniet drivs av ambitionen att inspirera människor till att ge sig ut i naturen och samtidigt påverka andra företags hållbarhetsarbete genom att vara ett föredöme inom retailbranschen. Målet var att ligga i framkant när det gäller budskap, utformning och placering av kommunikationen till sin primära målgrupp. Under 2022 valde de att göra en breddning av mediemixen där audio gavs en viktig del i mixen för att uppnå detta. Kampanjen nådde ett resultat som tydligt visade på sambandet mellan ljudreklamens kreativitet och varumärkets webbplatsbesök.”
Vinnaren utses av en specialjury och priset delas ut under branschdagen Guldörat 18 oktober.
Läs mer här: https://radioakademin.org/nomineringar-till-arets-ljudkampanj-2023/