Captivate Mediebyrå

MarketingNewsMTG veteraner startar mediebyrån Captivate

MTG veteraner startar mediebyrån Captivate

Daniel Nellhard och Peter Pettersson med mångårig bakgrund i branschen från bl a MTG/NENT, Starcom, Carat och PHD lanserar nu den nya mediebyrån Captivate.

Captivate är en fullservicebyrå med fokus på att skapa mervärde för sina kunder genom att utveckla den taktiska implementeringen. I en tid av centraliseringar av mediaköpsfunktioner väljer Captivate att gå åt andra hållet och istället utveckla planering och köp med hjälp av innovation, erfarenhet och kompetens. Captivate vill hitta nya vägar att bygga varumärken och skapa tillväxt genom innovativa medialösningar i transparenta samarbeten med delad data.

”De flesta byråer på marknaden är duktiga mediestrategiskt och där har vi också gått samma skola men vi anser att det går att skapa större värden för kunden i den taktiska exekveringen. Genom mångårig erfarenhet inom medieförhandling samt att aktivt jobba för att utveckla och stärka planerade och pågående kampanjer, även i mer traditionella medieslag, är vi övertygade om att större värden för annonsörer kan skapas för kunden och på ett transparent sätt leda det i bevis” säger Daniel Nellhard på Captivate

Captivate har nu inlett ett samarbete med NO SOCIETY, ett nyligen etablerat lifestylevarumärke inom hudvård som nyligen inlett en omfattande kampanj på digitala plattformar. Varumärket blir därmed byråns första officiella kund.

”När vi fick höra Carls vision och presentation av företaget förstod vi att vi kunde göra skillnad genom Captivates sätt att jobba. Varumärkets position och inriktning på individualism och hållbarhet ligger helt rätt i tiden och vi är jätteglada att vi nu får chansen att vara med och etablera varumärket på först och främst den svenska marknaden” säger Peter Pettersson på Captivate.

”Vi valde att börja jobba med Captivate eftersom de visat genuint intresse och engagemang att hjälpa oss bygga långsiktig varumärkeskännedom, kombinerat med att driva försäljning. De har en förståelse för vad som krävs vid utveckling av varumärken samt mångårig kunskap och erfarenhet av media. Vi tror oss ha hittat en partner som kan göra skillnad” säger Carl Falkenberg, grundare och VD på NO SOCIETY.

Läs mer här:

https://www.dagensmedia.se/byraer/mediebyraer/branschveteraner-startar-mediebyra/

i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.