KAMPANJ MED NO SOCIETY
Nyligen etablerade Lifestyle-/ Hudvårdsvarumärket NO SOCIETY gör omfattande kampanj på digitala plattformar och inleder samarbete med nya mediebyrån Captivate
NO SOCIETY är ett nyligen etablerat lifestyle varumärke inom hudvård med produkter som tillverkas i Stockholm och i nuläget säljs primärt genom egenägd webshop. NO SOCIETY omfamnar individualism och hållbarhet och säger nej till storföretagens perfektion på bekostnad av naturen. Produkterna riktar sig mot medvetna män och kvinnor, är 100% veganska och produceras med så liten klimatpåverkan som möjligt.
”NO SOCIETY vill utmana skönhetsbranschen och rådande skönhetsideal och bl a genom den här kampanjen öka varumärkeskännedom och driva konvertering”, säger grundaren Carl Falkenberg
Kampanjen syns just nu på olika digitala plattformar, med flera typer av annonsformat i syfte att komplettera, skapa nyfikenhet och möjliggöra A/B testning från kampanjstart. Data delas på ett transparent sätt mellan annonsör, media och mediebyrå för att maximera möjligheten till optimering under kampanjens gång.
Omkring 30 reklamenheter för video och display är producerade och fördelade mellan brand och produkt samt anpassade för respektive plattform och format.
”Tillsammans med vår nya mediebyrå Captivate har vi utvärderat flera alternativ för den här kampanjen och tror oss ha hittat fram till en lösning som motsvarar våra behov i detta skede” säger NO SOCIETYS VD och grundare Carl Falkenberg.
”Med kampanjen kombinerar vi både bred räckvidd för impact och branding med performance driven annonsering, då det handlar om att både öka kännedom samt driva konvertering. Viktigt också att vi kontinuerligt kan testa och utvärdera olika typer av kreativt material i kombination med varandra och över flera plattformar för lärdomar framåt.” säger Daniel Nellhard från Captivate.