Captivate Mediabyrå

MarketingNewsHero Gaming väljer Captivate

Hero Gaming väljer Captivate

Efter en mediebyråpitch med utvärdering av sju byråer, tre nätverksbyråer och fyra lokala byråer väljer Hero Gaming nu Captivate som sin huvudbyrå med uppbackning från Howcomgruppen.

– Det fanns en tydlig linje kring hur de skulle lägga upp dagen och de använde också mycket tid till att jobba med mig och mina kolleger. De hittade problemställningar som är relevanta för oss och tillsammans gjorde vi en liten justering av våra utmaningar som de sedan tog hem i medietaktiska och strategiska lösningar. De visade i sitt sätt att arbeta att de är insiktsbaserade i samtliga delar av processen, säger Mikael Jansson, marknadschef på Hero Gaming, som bland annat har en bakgrund från Betsson, IUM och Starcom. 

En av Captivates grundare Daniel Nellhard blir kundansvarig för Hero Gaming, som på den svenska marknaden främst marknadsför varumärket Speedy Spel.

– Vi är så klart väldigt stolta och glada över detta och vi ser pitchvinsten som ett kvitto på att vi lyckas nyttja fördelarna med den nya koncernen och kunna paketera ihop våra olika erfarenheter och kompetenser i ett attraktivt kunderbjudande, säger han.

Läs mer här:

https://www.dagensmedia.se/byraer/mediebyraer/captivate-vinner-hero-gaming-efter-rekordsnabb-pitchprocess/

i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.