
Plan International väljer Captivate som ny mediebyrå
Plan International Sverige, en av världens största barnrättsorganisationer med verksamhet i över 80 länder, har efter en genomförd upphandling valt Captivate som sin nya strategiska mediebyråpartner. Samarbetet omfattar helhetsansvar för mediestrategi, planering och medieköp – med målet att stärka Plans varumärke och öka insamlingen för barns rättigheter globalt.
Plan International arbetar för en rättvis och jämställd värld där barn- och ungas rättigheter respekteras, med särskilt fokus på flickor. Med Captivate som partner kommer organisationen att vidareutveckla sin medienärvaro för att nå nya målgrupper och skapa ännu större genomslag för sitt uppdrag.
”För oss är det avgörande att varje investerad krona gör så stor skillnad som möjligt. Med Captivate som partner får vi ett starkt strategiskt stöd för att öka både vår synlighet och vår insamling – så att vi kan göra ännu mer för att barnsäkra världen” säger Pia Brunn insamlingschef på Plan International Sverige.
’’Vi på Captivate är väldigt glada över att Plan International Sverige valt att samarbeta med oss och att vi nu får möjlighet att vara med på deras resa för att barnsäkra världen. Plan International Sverige gör en mycket viktig skillnad genom sitt arbete med att stärka barns rättigheter i världen och vi är både stolta och ödmjuka inför uppgiften. Tillsammans med Plan International Sverige vill vi bidra till mer synlighet som både berör och engagerar, samt bidrar till verklig förändring och uppmärksamhet för barns rättigheter”, säger Sara Dahlqvist, kundansvarig projektledare på Captivate.
Läs mer här: https://www.dagensmedia.se/byraer/mediebyraer/plan-international-till-captivate/