Captivate Mediebyrå

MarketingNewsNaturkompaniet vill vara ett föredöme inom retail

Naturkompaniet vill vara ett föredöme inom retail

Ett av Sveriges finaste varumärken inom retail, Naturkompaniet, drivs av en ambition att påverka företags hållbarhetsarbete genom att vara ett föredöme inom retailbranschen.
Utöver sin ambition att utveckla branschen står bolaget inför ett varumärkesarbete där man gör en breddning av mediemixen för att nå ut bredare och få ut fler i naturen. Till det arbetet har de valt Captivate som sin nya mediebyråpartner.

Naturkompaniet bildades 1931 och har sedan dess verkat för att bygga en sund relation till naturen genom en strävan att på ett hållbart sätt få svensken ut i naturen och göra vardagen till ett äventyr.

Allt inom Naturkompaniet genomsyras av kvalitet och genom omvårdnad minimera all påverkan på naturen. Under året har alla Naturkompaniets 36 svenska butiker upprättat stationer där kunderna kan lämna in sina produkter för vård och reparation.

– Kvalitet är viktigt i allt vi gör och är lika viktigt i valet av våra produkter som i valet av våra strategiska konsulter vilket varit avgörande när vi valt Captivate som mediebyråpartner åt Naturkompaniet, säger Sofie Saberski, Marknadschef, Naturkompaniet.

-Naturkompaniet är ett fantastiskt varumärke som verkligen kan göra skillnad inom retail. Att få äran att vara med på den resan känns otroligt meningsfullt och vi är såklart mycket stolta. Vårt bidrag blir genom vårt hantverk hela vägen från det strategiska arbetet ner till vår omsorg för detaljerna i det taktiska, säger Mikael Sundlin, Partner, Captivate.

Läs mer på Dagens Media här: https://www.dagensmedia.se/byraer/mediebyraer/naturkompaniet-inleder-samarbete-med-captivate/

i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.