Galatea väljer Captivate som byrå!

Galatea är en av Skandinaviens ledande dryckesleverantörer och en självklar partner inom dryck. Kombinationen av egna varumärken och partnervarumärken gör att Galatea kan erbjuda ett stort och varierat utbud för både privatkonsumenter och restaurangkunder. Galatea är en del av Martin & Servera-gruppen, Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist.
Galatea genomförde under 2024 en upphandling med syfte att hitta en strategisk partner för mediebyråtjänster där samarbetet är effektivt och flexibelt, för att på bästa sätt utveckla och implementera Galateas medielösningar. Valet föll slutligen på fullservicemediebyrån Captivate.
– Efter upphandling föll valet på Captivate som vinner uppdraget baserat på deras förståelse för effektiv marknadsföring, att de har stor erfarenhet från vår kategori av produkter samt deras förmåga att förankra strategisk höjd genom ett robust insiktsarbete. Captivate kommer jobba fokuserat med prioriterade varumärken och samtidigt ha en överblick över vårt totala avtryck för att optimera helheten, säger Stefan Garvander som ansvarat för upphandlingen hos Galatea.
– Galatea har allt ett kundsamarbete kan önska; fantastiskt roliga produkter och fina varumärken, många med en utmanarposition och stora möjligheter att fortsätta växa på marknaden. På Captivate hoppas vi att vår förhandlingsstyrka och ambition att erbjuda medielösningar som sticker ut, ytterligare kan stärka kännedom om Galateas portfölj och försäljning över alla Galateas varumärken, säger Åsa Halldin, kundansvarig på Captivate.
Ett urval av starka varumärken som Galatea erbjuder
Öl: Arboga, Budvar, Birra Moretti, Lagunitas, S:t Eriks, TT.
Vin: Marqués de Cáceres, MAZE, Guldkula Champagne, Weingut Leth.
Sprit: Grönstedts, Hallands, Skåne.
Samarbetet börjar gälla från 1 februari 2025.
Läs mer på Dagens Media här: https://www.dagensmedia.se/byraer/mediebyraer/ol-vin-och-sprit-till-captivate/