i

Blog

Julkänslan kommer med raska steg och några som bidrar till detta är Naturkompaniet genom sin utomhuskampanj ”Julklappar att älska länge”. Kampanjen blev denna veckas Eurosize-kampanj hos JCDecaux vilket vi på Captivate såklart är mycket glada för! Inför uppsättning testades olika motiv både genom provaffischering och JCDecaux Predictverktyg vilket verkligen hjälpte till i valet av utformning.

För åttonde året i rad har INHOUSE AB utforskat inhousebyråutvecklingen i Sverige. I årets gedigna kartläggning har 63 inhouseansvariga med inhousefunktioner från 3 till 400 medarbetare deltagit. I samarbete med InhouseBarometern har de analyserat utvecklingen inom de verksamhetsmässiga områdena såsom exempelvis inhousefunktionens övergripande uppdrag, i vilken grad man fortsätter att ta hem uppdrag från extern […]

Naturkompaniet är nominerade som en av sex i kategorin Årets Ljudkampanj inför Guldörat 2023 för kampanjen ”Gör sommaren till ett äventyr”. Kategorin belönar en kund som under året skapat en ljudkampanj för radio och/eller podd med fokus på kvalité, resultat, effekt, innovation och känsla. Nomineringen lyder: ”Naturkompaniet drivs av ambitionen att inspirera människor till att […]

Valet av Captivate som mediebyrå för Pensionsmyndigheten har skett efter en upphandling Syftet med upphandlingen var att hitta en strategisk partner för medieförmedlingstjänster där samarbetet är effektivt och flexibelt för att på bästa sätt nå allmänheten som målgrupp. Pensionsmyndighetens uppdrag är att ge pensionssparare och pensionärer en samlad bild av hela pensionen och informera om […]

Efter en upphandlingsprocess genomförd av Suzuki Sverige och byråvalskonsulten Christina Wihlner Lentell på Engage Marketing, står det klart att Suzuki Sverige väljer Captivate som ny mediebyråpartner. Suzuki är en av de största japanska biltillverkarna och gör bilar som är prisvärda, pålitliga och attraktiva. Med det nya reklamkonceptet, ”Det Krångelfria Billivet” framtaget av reklambyrån New Store, […]

i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.