Portfolio

Naturkompaniet, Sveriges minsta utomhuskampanj

Naturkompaniet, Sveriges minsta utomhuskampanj

Captivate har jobbat med ett av Sveriges finaste varumärken inom retail, Naturkompaniet, sedan 2022.

Naturkompaniet drivs av en ambition att påverka företags hållbarhetsarbete genom att vara ett föredöme inom retailbranschen.
Utöver sin ambition att utveckla branschen gör bolaget ett varumärkesarbete där Captivate initialt hjälpte till med en grundlig analys av målgruppen vilket lade grunden till den nya mediestrategin, ”färre men värre”, sett till hur många plattformar som användes.

Inför Naturkompaniets nyöppning på Kungsgatan så fick Captivate i uppdrag att hjälpa dem med att planera och synliggöra deras kampanj, nämligen Sveriges minsta utomhuskampanj! Kampanjen fick mycket uppmärksamhet genom intervjuer och stor spridning på bland annat LinkedIn, något som verkligen gav resultat när det kom till ett av Naturkompaniets mål under 2022, att få in nya kunder i butiken, både fysiskt och digitalt.

Framåt så är Captivates målsättning att fortsätta bygga Naturkompaniets varumärke och säkerställa deras topposition på marknaden genom rätt mediestrategi, extra kraft på förhandling av medier och väl uttänkta val av medielösningar för uppgiften.

Date:
Category:
i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.