Greenely, smart synlighet i TV
Den 23e december 2021, kl 15:45 blev Greenely en av Captivates kunder.
Greenely är ett av de större elbolagen i Sverige när det kommer till elkostnad per timme. De fokuserar på innovation som kan hjälpa kunderna att hålla nere elpriset och gör detta genom att optimera kundens elanvändning med hjälp av smart teknik i en app. Greenely ger dig full kontroll över din elanvändning, analyserar ditt beteende och optimerar din förbrukning med hjälp av smarta algoritmer.
Captivate ansvarade under våren 2022 för att bredda mediemixen, detta gjordes genom att addera utomhus, audio och rörligt. Nu arbetar Captivate med all varumärkesbyggande aktivering inom ATL-media i Sverige.
TV användes tidigt i mediestrategin genom synlighet OS. För att vara relevanta i budskapet och verkligen nå in till målgruppen valdes de regioner där elen nyligen varit som dyrast, vilket var regioner utanför storstäderna och söder om Gävle. Relevans, kreativitet och innovation har genomgående varit en viktigt del i samarbetet mellan Captivate och Greenely.
Framgent har delar av Greenelys mediestrategi fortsatt bestått av rörligt material. De har bland annat syns med både TV-reklam, RBS-sponsorskap och i playtjänsterna på TV4, Viaplay och Warner Bros/Discovery.
Date:
maj 10, 2022