fbpx

Portfolio

Wargaming

Wargaming

Datorspelgiganten Wargaming väljer Captivate

Den oberoende engelska mediebyrån, The Kite Factory, väljer Captivate som sin officiella mediebyråpartner i Sverige och Norden efter en upphandling under sommaren 2021. Det första uppdraget är en kampanj för den gemensamma kunden Wargaming Ltd och spelet World of Tanks som går i gång den 1/9. 

The Kite Factory är en oberoende mediebyrå baserad i London med den internationella spelutvecklaren Wargaming, mest känd för storsäljaren World of Tanks, som en av sina kunder. I september kommer den första fasen av en relanseringskampanj med ambitionen att ta en starkare position och attrahera bredare målgrupper på den svenska marknaden. Kampanjen kommer att fortgå under hösten 2021, vidare in i 2022 och sedan tas ut i övriga Norden. 

The Kite Factory har nu valt Captivate som sin mediebyråspecialist för den nordiska marknaden efter en upphandling där flera byråer var delaktiga.  

”We really enjoyed hearing Captivate’s rationale and it was clear that they put a lot of effort in the media recommendation. We loved their enthusiasm and attention to detail trying to make the most out of our budget as Wargaming enters the market” säger Josh Sykes, Senior Client Account Director, The Kite Factory. 

”Wargaming som en av giganterna i spelindustrin med över 160 miljoner användare kommer att bli en mycket spännande partner att jobba tillsammans med. Vi är också väldigt glada över vårt samarbete med The Kite Factory, vårt erbjudande på respektive marknad är snarlikt och vi delar bilden att vårt oberoende skapar de bästa förutsättningarna för att bygga starka kundteammed rätt kompentens och erfarenhet. Samarbetet innebär också att vi på Captivate nu fullt ut har möjlighet att hantera uppdrag för både Sverige, övriga Norden samt UK” säger Peter Pettersson, VD och medgrundare av Captivate. 

Läs mer här:

https://www.dagensmedia.se/byraer/mediebyraer/captivate-inleder-samarbete-med-engelsk-mediebyra/

Date:
i

Vi är en fullservice mediebyrå med syfte att skapa tillväxt och brand equity för ditt varumärke genom insikter om din målgrupp och förmågan att fånga och bygga intresse för dina produkter.